loading...

طراحی سایت در شیراز

بازدید : 32
سه شنبه 21 فروردين 1403 زمان : 14:54

کرایه تاکسی بین شهری


با رزرو تاکسی بین شهری سریع‌تر از خرید بلیط قطار و اتوبوس می‌توانید به مقصد مورد نظر خود برسید . به همین دلیل تاکسی بین شهری در شرایطی که ظرفیت پرواز تکمیل شده باشد، جایگزین خوبی برای هوپیما می باشد . در صورت اجاره سواری دربستی می توانید زمان حرکت را خودتان تعیین کنید و دیگر نگران دیر رسیدن به فرودگاه، ترمینال یا ایستگاه راه‌آهن نباشید . سفر با تاکسی های بین شهری خستگی ناشی از رانندگی در مسافت های طولانی را به همراه نخواهد داشت، بلکه با استفاده از این روش حجم ترافیک نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد . کرایه تاکسی بین شهری به عوامل مختلفی مانند قیمت خودرو، بنزین، تعمیر خودرو، قطعات خودرو و… بستگی دارد . این موارد بر کرایه تاکسی های بین شهری تاثیر بیشتری داشته و دلیل آن این است که خودروها مسافت طولانی تری را طی می کنند و نیاز آن ها به تعمیرات و بنزین بیشتری خواهند داشت .

نحوه محاسبه کرایه تاکسی برون شهری


امروزه بسیاری از ما برای انجام کارهای تجاری، اداری و پزشکی خود نیاز داریم که بین دو شهر در رفت ‌و آمد باشیم . خوشبختانه شرکت‌ها و سایت‌های مختلفی از جمله پارسه گشت این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید با رزرو تاکسی بین شهری به راحتی بین دو شهر رفت و آمد کنید . سفر با تاکسی های برون شهری به ویژه برای مسافت‌های کوتاه می‌تواند جایگزین خوبی برای سفر با هواپیما باشد . برای مثال مسیرهای کوتاه و پرترددی مانند تهران به اصفهان و بالعکس . با استفاده از این خدمات دیگر نیازی نیست مانند سفر با هواپیما ابتدا به فرودگاه بروید و سپس در انتظار پرواز باشید و در نهایت از فرودگاه مقصد خود را به محل مورد نظر برسانید .

عوامل تاثیرگذار بر نرخ کرایه تاکسی دربستی برون شهری


همانطور که گفته شد عوامل متعددی بر نرخ کرایه تاکسی بین شهری تأثیر می‌گذارند و این نرخ‌ها ممکن است متغیر باشند . در ادامه به برخی از اصلی‌ترین عواملی که تأثیرگذاری زیادی بر نرخ کرایه دارند اشاره میکنیم :

1. میزان فاصله مسیر: فاصله میان مبدا و مقصد از عوامل اصلی تعیین نرخ تاکسی بین شهری است. هر چه فاصله بیشتر باشد، هزینه‌های سوخت و زمان رانندگی نیز افزایش می‌یابد و نرخ کرایه افزایش می‌یابد.
2. مدل و نوع وسیله نقلیه: تاکسی‌های مختلفی با مدل‌ها و نوع‌های مختلف در بازار وجود دارند، از جمله خودروهای اقتصادی تا تاکسی‌های VIP با امکانات لوکس. نوع و کیفیت وسیله نقلیه تأثیر زیادی بر نرخ کرایه دارد.
3. میزان ترافیک: ترافیک و شلوغی مسیر می‌تواند زمان سفر و مصرف سوخت را افزایش دهد، که به نوبه خود تأثیر مستقیمی بر نرخ کرایه دارد.
4. زمان سفر: ساعات پر ترافیک و ساعات اوج ممکن است نرخ کرایه را افزایش دهند. همچنین، تاکسی‌هایی که در شب یا در روزهای تعطیل خدمت می‌دهند ممکن است نرخ‌های متفاوتی داشته باشند.
5. متغیرهای جغرافیایی: متغیرهای جغرافیایی مثل اقلیم و آب و هوا نیز می‌توانند تأثیر گذار باشند. برای مثال، در مناطق با آب و هوای سخت‌تر، نرخ کرایه ممکن است بالاتر باشد.
6. عرضه و تقاضا: تقاضای بالاتر برای تاکسی‌ها ممکن است منجر به افزایش نرخ‌ها شود. در برخی شهرها یا در زمانهایی از روز، نرخ‌ها معمولاً بیشتر از حالت عادی خواهند بود.
7. هزینه‌های جانبی: هزینه‌های جانبی مثل بیمه‌ها و مالیات‌ها نیز می‌توانند در تعیین نرخ کرایه تاکسی بین شهری نقش داشته باشند.مطلب پیشنهادی: تاکسی بین شهری سریع

بازدید : 19
يکشنبه 26 فروردين 1403 زمان : 15:15

چرا باید بهترین وکیل شیراز را انتخاب کنیم؟!
بسیاری از مردم، زمانی که به دور از یک پرونده حقوقی هستند تصور می‌کنند حل این مورد حقوقی بسیار راحت است. اما زمانی که خودشان در بطن یک ماجرای حقوقی قرار می‌گیرند تازه متوجه این موضوع می‌شوند که قوانین و مقررات حقوقی آنقدر زیاد و پیچیده هستند که جز با تحصیلات آکادمیک نمی‌توان به امور حقوقی رسیدگی کرد. بنابراین در تمامی امور حقوقی به بهترین وکیل شیراز نیاز دارید تا با بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل موقعیت، بهترین راهکار حقوقی ممکن را به شما ارائه دهد و از خسارات جبران ناپذیر مالی، زمانی و آبرویی جلوگیری کند.
لیست معروف‌ترین وکلای شیراز
دانستن قوانین و مقررات حقوقی، نیاز به تحصیلات آکادمیک مخصوص به خودش را دارد، بنابراین با مواجه شدن با مشکلات وکالتی در حوزه های مختلف بهتر است تا از یک وکیل مجرب کمک بگیریم، زیرا یک وکیل با دانش و اطلاعاتی که در زمینه حقوقی دارد می تواند در مدت زمان کم، بهترین رای را در دادگاه به نفع موکل خود تمام کند، حتی اگر همه چیز بر علیه او باشد. انتخاب نکردن وکیل و انجام امور توسط خود، می تواند باعث خسارات جدی شود و کوچکترین اشتباه در این امور، ممکن است ضرر های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در سایت وکیل شیراز لیست معروف ترین وکلای شیراز را بررسی کرده‌ایم تا زمانی که شما عزیزان به وکیل احتیاج پیدا کردید به راحتی از لیست معروف‌ترین وکلای شیراز کمک بگیرید.

بازدید : 17
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 14:24

فارکس چیف چیست ؟

ForexChief نام یک بروکر یا کارگزار فارکس است. این بروکر در سراسر جهان مشتریان زیادی می‌پسندند و بونوس‌های جذاب و زیادی را هم همیشه به تریدرها می‌دهد. تریدرهای خوش سلیقه، معلولا تمایل دارند با بروکر فارکس چیف کار کنند. این بروکر به لحاظ امنیت و کیفیت حساب‌ها، در سطح بسیار بالایی به نسبت بروکرهای دیگر قرار دارد. ما در سایت هشتصد به معرفی و بررسی بروکر فارکس چیف پرداخته ایم.
برای راحتی دسترسی شما عزیزان ورود به وبسایت اصلی بروکر فارکس چیف را هم قرار داده ایم.
انواع حساب ها در بروکر فارکس چیف
در بروکر فارکس چیف چهار نوع حساب مختلف معرفی شده که نشان‌دهنده‌ی این است که این بروکر از لحاظ تنوع حساب در سطح متوسط و قابل قبولی است.

بازدید : 15
شنبه 14 آبان 1401 زمان : 10:24

مزایا و معایب خرید خودرو دست دوم

مزایای خرید خودرو دست دوم

اولین مزیتی که قطعا به ذهن همه شما می آید، قیمت خودرو کارکرده است که نسبت به خودرو صفر، پایین تر است. با نگاهی به قیمت خودروهای صفر متوجه خواهید شد که بازه مشخصی دارند. بعلاوه، شما حق انتخاب محدودی دارید. در حالیکه برای خرید خودرو کارکرده، محدودیتی در انتخاب مدل وجود ندارد. برای روشن تر شدن موضوع، به این مثال دقت کنید: اگر قصد خرید پژو 206 داشته باشید، در صورت تمایل به خرید نوع صفر آن، در حال حاضر انتخاب های محدودی پیش روی شماست. یعنی 206 تیپ دو و تیپ پنج. در حالی که اگر به سراغ انواع کارکرده آن بروید، به خودروهای 206 تیپ 2، 3، 4، 5 و 6 که در سالهای اخیر تولید شده اند، دسترسی دارید.

معایب خرید خودرو دست دوم

این روزها که هر کسی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارد، پیدا کردن خودرو دست دوم کار مشکلی به نظر نمی آید. شما با یک جستجوی ساده می توانید به انبوهی از آگهی ها جهت خرید خودرو دست دوم دست یابید. نکته مهم و اصلی این است که چطور می توان به این آگهی ها اعتماد کرد؟ سلامت فنی و بدنه خودرو را به راحتی نمی توان تشخیص داد. پس بهتر است این کار را به یک کارشناس فنی خودرو واگذار کنید تا از صحت اطلاعاتی که مالک خودرو به شما داده است، مطمئن شوید. همچنین در شرایط فعلی بازار، نمی توان قیمت دقیقی را برای هر خودرو مشخص کرد بنابراین مراجعه به یک کارشناس فنی امری ضروری است که معمولا قیمت واقعی خودرو را به شما می دهد.

در روزهایی که بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داغ است، توصیه می شود به هیچ وجه بی گدار به آب نزنید و در صورت یافتن خودرو دلخواه خود در آگهی های اینترنتی، از صحت گفته های فروشنده، اطمینان حاصل کنید و یا با چند نفر در این باره مشورت کنید.

امداد خودرو جاده ای شیراز

امداد خودروبر شیراز

بازدید : 17
يکشنبه 24 مهر 1401 زمان : 9:19

وکالت بلا عزل چیست؟

انواع وکالت بلاعزل

وکالت بلاعزل عام: در این نوع وکالت، موکل به وکیل خود برای انجام تمامی امور، تفویض اختیار نموده است و تا زمانی که موکل زنده است، وکیل عزل نمی گردد.

وکالت بلاعزل خاص: در این نوع وکالت، موکل تنها در امور خاصی به وکیل خود اعطای وکالت می کند. به طور مثال وکالت بلاعزل تنها در خرید و فروش منزل مسکونی.

خطرات وکالت بلاعزل

همانطور که در این مقاله ذکر شد، امکان فسخ وکالت بلاعزل، به آسانی قابل انجام نیست در نتیجه خطراتی را برای موکل به دنبال خواهد داشت. خطراتی مانند: در خطر افتادن منافع موکل، به این طریق که احتمال این اتفاق وجود دارد که وکیل از اختیارات خود سوء استفاده نماید. از دیگر خطرات وکالت بلاعزل، آسان نبودن عزل وکیل است که تنها با از بین رفتن وکالت یا انجام امور مورد نظر، امکان آن به وجود می آید.

نکات قابل توجه در عقد وکالت بلاعزل

از آن جایی که در این نوع وکالت به دلیل بلا عزل بودن، امکان کلاهبرداری وجود دارد لذا به افراد توصیه می شود وکالت بلاعزل در امور جزئی داده شود و وکالت بلاعزل عام نباشد. هم چنین مورد وکالت باید دقیق و بادقت توسط طرفین مطالعه شود.

وکیل پایه یک دادگستری شیراز

وکیل شیراز

بازدید : 30
سه شنبه 12 بهمن 1400 زمان : 13:53

الو باتری با سال ها سابقه ی فعالیت در زمینه باتری فروشی آنلاین در شیراز , باتری فروشی اینترنتی در شیراز , باتری ارزان در شیراز , نمایندگی باتری در شیراز , باتری خوب در شیراز , بهترین باتری فروشی در شیراز , تعویض باتری در شیراز , فروش باتری در شیراز , ارسال باتری در شیراز , ارسال باتری خیابان گلبهار گلدشت

بازدید : 40
يکشنبه 19 دی 1400 زمان : 11:44

همه چیز در مورد شاسی خودرو

شاسی در خودرو ها مانند اسکلت فلزی در ساختمان ها است. همان قدر که محکم بودن و سالم بودن اسکلت ساختمان اهمیت دارد، محکم بودن و سالم بودن شاسی خودرو نیز اهمیت دارد. به گفته کارشناسان ما در مجید امداد، امداد خودرو در کرمان، همه خودرو ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند؛ این سه قسمت شامل: شاسی، بدنه، پیشرانه است. در ادامه به توضیح در مورد تمام ویژگی های شاسی می پردازیم.

همه چیز در مورد شاسی خودرو

شاسی خودرو چیست؟

همانطور که گفته شد شاسی خودرو، اسکلت آن است و از جنس فولاد سخت ساخته شده که وظیفه آن نگهداشتن پیشرانه خودرو یعنی سیستم انتقال قدرت، ترمز خودرو، سیستم فرمان و فنر بندی، است. بنابر این می توان گفت شاسی یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های یک خودرو است.

از مشخصات یک شاسی خوب می توان به استحکام، سبکی، تحمل بالای فشار و ضربه، حجم کم و کمترین انتقال ضربه و صدا را به داخل خودرو اشاره کرد.

مهم ترین اهمیت و وظیفه شاسی، جلوگیری از آسیب های جدی به خودرو و سرنشینان در بروز تصادفات جدی است.

انواع شاسی ها

دو نوع شاسی یک پارچه و مجزا وجود دارد. نوع مجزا از یک قسمت که کف خودرو و قسمت دیگر اسکلت بدنه خودرو است، ساخته شده که این مدل منسوخ شده و اکثرا مدل یک پارچه ساخته می شود و بخش های جانبی به آن اضافه می شود.

اساسی ترین مشکلات شاسی خودرو ها

از آن جا که وزن بدنه، سیستم تعلیق، ترمز و فرمان به شاسی بستگی دارد، هر گونه ایرادی در شاسی می تواند به بقیه قسمت های خودرو آسیب رسانده و بسیار خطر آفرین باشد. شاسی خودرو در صورت تصادف های شدید آسیب جدی می بیند و از حالت عادی خود خارج شده و سبب انحراف در چرخ ها و فرمان هم می شود و تنها راه درست کردن آن شاسی کشی است که به صورت دستی انجام شده و هیچ گاه مثل روز اول نمی شود. از این رو به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید خودرو های دسته دوم، شاسی آن را به تعمیرگاه یا فرد متخصص در این زمینه نشان دهید زیرا به راحتی قابل مشاهده و تشخیص نیست. هم چنین از سالم بودن آن مطمئن شوید.

علائم انحراف در شاسی

افراد معمولی توانایی تشخیص فنی مشکل شاسی را ندارند و این کار باید توسط شخص متخصص و در تعمیرگاه ها انجام شود. اما گاهی با توجه به برخی علائم می توان متوجه مشکل در شاسی خودرو شد.

انحراف فرمان: انحراف فرمان می تواند یکی از اصلی ترین نشانه های انحراف شاسی باشد.

صدا و اصطلاک در قسمت جلو: اگر متوجه صدای ساییدگی قطعات در جلوبندی خودرو شدید سریعا اقدام کنید زیرا این مورد نیز از نشانه ای مشکل در شاسی است. اگر این صدا فقط در یک سمت آمد، مشکل بسیاری جدی دارد.

جهت گیری: انحراف در سرعت های بالا یک امر طبیعی است اما در حالتی که هم در سرعت بالا و کم خودرو انحراف شدید داشته باشد نشانه از مشکل در شاسی دارد.

پوشیدگی شاسی: شاسی خودرو را با رنگ های ضد زنگ می پوشانند اما با تماس زیاد خودرو با رطوبت دچار پوشیدگی و زنگ زدگی می شود که سبب انتقال لرزش در کابین می شود.

در نهایت اگر می خواهید یک خودرو برای استفاده شخصی تهیه کنید قسمت شاسی را دقیق و توسط کارشناس چک کنید. زیرا که آسیب دیدگی شدید، ایمنی خودرو را به خطر می اندازد.

خدمات

خودروبر کرمان

یدک کش کرمان

بازدید : 64
دوشنبه 19 مهر 1400 زمان : 11:59

تجربه‌های بالینی: احوال جنسی جامعه

بازدید : 94
سه شنبه 26 مرداد 1400 زمان : 12:36

مهریه و قوانین آن را بدانید

مهریه به مالی گفته می شود که در هنگام عقد دائم یا موقت از طرف مرد برای زن تعیین می گردد. تعیین و پرداخت مهریه در هنگام عقد دائم اختیاری است ولی در عقد موقت مهریه یک شرط اصلی برای جاری شدن خطبه عقد محسوب می شود و بدون تعیین مهریه عقد موقت خوانده شده باطل است. قانون درخواست مهریه از سوی این زن به این صورت است که می تواند بلافاصله بعد از جاری شدن خطبه عقد درخواست مهریه بنماید.

میزان مهریه

میزان مهریه متعارف در کشور ۱۱۰ سکه تعیین شده است. بر این اساس پرداخت این تعداد سکه برای مردان الزامی است. یعنی اگر زوج از پرداخت این مقدار سکه امتناع کند، مشمول محکومیت‌های مالی شده و حکم زندان برای وی صادر می شود اما اگر مهریه بیش از این میزان باشد توانایی مالی زوج مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که زوج توانایی پرداخت این مقدار را به صورت یک جا نداشته باشد آن را قسط بندی می کنند.

برای دریافت مشاوره از وکیل مهریه در شیراز با ما در تماس باشید.

شرایط اخذ مهریه

  • در صورتی که زن بنا به خواسته خود مهریه را ببخشد و یا مقداری از آن را به عنوان حق طلاق به مرد ببخشد، مرد از پرداخت مهریه به صورت کامل معاف می شود.
  • درصورتی که زوجه باکره باشد (در صورت طلاق) نیمی از مهریه به وی تعلق خواهد گرفت.
  • همچنین در صورتی که مهریه از نوع عندالاستطاعه باشد و مرد این ادعا را داشته باشد که توانایی پرداخت مهریه را ندارد زوجه باید ثابت کند که مرد توانایی مالی پرداخت مهریه را دارد.

شرایط طلاق از سوی زن

در صورتی که در شروط ضمن عقد خود به حق طلاق اشاره کرده باشد و وکالت بلاعزل حق طلاق را گرفته باشد.

در صورتی که شوهر شروط 12 گانه ضمن عقد را رعایت نکند.

شروط ضمن عقد به شرح زیر می باشد:

  1. عدم پرداخت نفقه از سوی شوهر به زن به مدت شش ماه به هر عنوان و امکان نداشتن اجبار او به پرداخت نفقه و همچنین در موردی که شوهر سایر حقوق واجب زن را به مدت شش ماه وفا نکند و اجبارا ایفا هم ممکن نباشد.
  2. سوء رفتار و یا سوء معاشرت زوج به طوری که امکان ادامه ی زندگی برای زن غیر قابل تحمل شود.
  3. در صورتی که مرد به بیماری صعب العلاج مبتلا شود به طوری که ادامه زندگی برای همسر خطرآفرین باشد.
  4. جنون زوج در مواردی که فسخ نکاح شرعا ممکن نباشد.
  5. اگر مرد دارای شغلی باشد که برخلاف دستور دادگاه بوده و مخالف مصالح خانوادگی و حیثیت زن باشد.
  6. در صورتی که مرد مرتکب جرمی شود و حکم مجازات پنج سال حبس یا بیشتر باشد و حکم مجازات در حال اجرا باشد.
  7. اعتیاد زوج به هرگونه مواد مخدر خانمان سوزی که ادامه ی زندگی را برای همسر دشوار سازد.
  8. درصورتی که مرد زندگی خانوادگی را بدون هیچ عذر موجهی ترک کند و یا شش ماه متوالی بدون عذر از نظر دادگاه غیبت کند. تشخیص ترک زندگی خانوادگی و تشخیص عذر موجه با دادگاه است.
  9. محکومیت قطعی زوج در اثرارتکاب جرم و انجام هر گونه مجازات اعم از حد وتعزیر در اثرارتکاب جرمی که مغایر با حیثیت خانوادگی وشئون زوجه باشد .تشخیص اینکه مجازات مغایر با حیثیت وشئون خانوادگی است با توجه به وضع و موقعیت زوجه و عرف وموازین دیگر با دادگاه است.
  10. در صورتیکه پس از گذشت پنج سال زوجه از شوهر خود به جهت عقیم بودن و یا عوارض جسمی دیگر زوج صاحب فرزند نشود.
  11. در صورتی که زوج مفقودالاثر شود و یا به مدت شش ماه در دادگاه حضور نیابد.
  12. زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت ننماید.

بهترین وکیل شیراز

بازدید : 63
چهارشنبه 6 مرداد 1400 زمان : 19:07

مشکلات خانواده و بررسی حقوقی آن ها

بحث و مشاجرت در همه ی خانواده ها امری طبیعی است که در بیشتر مواقع بدون نیاز به کمک گرفتن از فرد خارج از خانواده حل می شود. برای حل کردن مسائل خانوادگی در صورتی که مشکل پیش آمده جدی نباشد بهتر است با مراجعه به مشاوره های روانشناسی خانواده مورد درمان و توجه قرار گیرد. اما گاهی انجام این مراحل دیگر کارساز نبوده و مسائل میان زن و شوهر یا فرزندان و یا پدر و مادر مرتبط به قانون می شود. در چنین مواقع مشاوره حقوقی مفید و موثر با افراد حاذق و دلسوز می تواند کمک بسیار زیادی در حل و فصل مشکلات خانواده داشته باشد.

مشکلات خانوادگی

مشکلات خانوادگی گونه های بسیار زیادی دارد. برای مثال در روابط زن و شوهر عواملی مثل پرداخت نفقه به زن، ممنوع الخروج کردن زن، عدم تمکین زن، تهیه ی مسکن مناسب و در شان زن، ازدواج مجدد زوج، حضانت فرزندان، عسر و حرج همسر (که در مقاله های مربوط به مهریه به آن پرداختیم) و ... همگی در زمره ی مسائلی هستند که نیاز به رسیدگی قانونی دارند.

نفقه زن

نفقه به معنی پرداخت و فراهم سازی شرایط مناسب و در شان زن برای کودک و همسر است. میزان پرداخت نفقه بعد از طلاق توسط کارشناس دادگاه طبق معیارهایی چون وضع مالی زوج، شرایط زندگی پیش از ازدواج، عرف و عادت یک منطقه تعیین خواهد شد.

نفقه شامل همه ی مواردی که برای زندگی همسر ضروریست می شودو مثل هزینه ی خوراک، پوشاک، مسکن مناسب و لوازم خانگی برای زندگی، هزینه درمان و تحصیل کودکان و ...

ممنوع الخروج کردن زن

طبق قانون، برای صدور گذرنامه ی زن متاهل اجازه ی شوهر لازم است. اجازه نامه شوهر می تواند به صورت کتبی در دفتر اسناد رسمی ثبت شده و یا به صورت حضوری در اداره ثبت گذرنامه صادر شود. اگر بعد از صدور گذرنامه، مرد درخواست عدم خروج همسر از کشور را داشته باشد باید به این صورت عمل کند: در مورد اول که اجازه نامه ی گذرنامه به صورت کتبی تایید شده بود میبایست با اثبات زوجیت و پس از احراز هویت درخواست باطل نمودن اجازه نامه را داشته باشد. در مورد روش دوم زوج بایستی با ارائه سند ازدواج به اداره گذرنامه درخواست ممنوع الخروج کردن همسر را داشته باشد.

ممنوع الخروج کردن زن توسط مرد در شرایط خاص مانند سفر به خارج از کشور به منظور درمان و یا درخواست تجدید دیدار با خانواده خویش باطل است که زن با اثبات این شکایات مانع ممنوعیت خروج خود خواهد شد.

مشکلات خانوادگی

از مسائل حقوقی میان والد و فرزندان نیز می توان به مواردی مثل پرداخت نفقه به فرزند، حق حضانت فرزند، حق ولایت پدر بر فرزند، حق اداره اموال فرزند نام برد.

در ادامه ی این مقاله به بررسی کلی برخی از این نکات خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره ی خانواده رایگان از مجرب ترین وکیل شیراز با ما تماس بگیرید.

ولایت

حق ولایت پدر و جد پدری بر فرزند به معنای تامین مخارج تحصیل، رفت و آمد، خوراک، پوشاک، تفریح و غیره برای فرزند تا رسیدن به سن قانونی (18 سالگی) می باشد. هم چنین اداره امور مالی و اقتصادی فرزند از مهم ترین وظیفه ی ولی فرزندان می باشد.

در صورتی که ولی (پدر یا جد) در مسائل مالی فرزندان کوتاهی کرده و باعث خسارت . ضرر به فرزند شود، دادگاه می تواند او را از حکم ولایت فرزند عزل نموده و برای فرزند قیم دارای صلاحیت اختبار کند.

هم چنین در صورتی که ولی فرزند دارای شرایط نامناسب مانند اعتیاد و یا جنون باشد از سوی دادگاه برای فرزند قیم در نظر گرفته می شود.

حضانت فرزندان

حضانت فرزند در شرایط عادی بر عهده ی والیدین کودک است، این مسئله تا زمانی که عدم صلاحیت هر یک از والدین برای حضانت فرزند از نظر قانونی اثبات نشود صدق می کند. حضانت فرزندان از نظر قانونی به رسیدگی جسمی و مالی به فرزندان اطلاق می شود و مسائل تربیتی کودک را در بر نمی گیرد. در صورت جدایی والدین حق حضانت فرزندان تا 7 سالگی به عهده مادر می باشد و پس از آن در صورت عدم اعتیاد پدر می تواند حضانت کودک را بر عهده گیرد.

بعد از بلوغ، فرزندان می توانند بنا به خواسته خود با پدر یا مادر زندگی کنند که در هر دو صورت پرداخت نفقه و مایحتاج فرزند به عهده ی پدر می باشد.

قانون حضانت فرزند در صورت فوت یکی از والد برعهده ی والد دیگر است. البته در این قانون اگر ولی قهری(جد فرزند) با شکایت و اثبات عدم صلاحیت مادر را برای حضانت فرزند اثبات کند، حضانت از وی سلب خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی در شیراز از بهترین وکیل شیراز با شماره 09356364445 تماس بگیرید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 131
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 940
  • بازدید ماه : 992
  • بازدید سال : 1088
  • بازدید کلی : 5227
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی